joi, 10 martie 2011

Biban de mare cu ciuperci


Ingrediente:
-         2 bibani de mare (se gasesc la Metro)
-         200-300g ciuperci (champignon sau mix congelat cum am folosit eu – in orice caz va rog eu nu folositi ciuperci feliate la conserva, e o diferenta enorma la gust)
-         1 ceapa
-         2-3 catei de usturoi
-         patrunjel, cateva fire
-         sare, piper
-         un pic de unt
-         un pahar de vin alb sec sau demi-sec



Se caleste ceapa cu 1-2 linguri de ulei pana cand devine sticloasa. Adaugam ciupercile si le tinem pana cand se inmoaie ciupercile si se evapora un pic din zeama lasata (aprox. 5 minute sa zicem). Punem usturoiul taiat marunt si patrunjelul. Mai tinem 1-2 minute si gata, tragem de pe foc.


 Ungem un vas cu ulei de masline. Punem pestele, apoi turnam deasupra amestecul de la pasul anterior. Un pic de sare si piper, untul taiat cubulete deasupra si gata, la cuptor cu el pentru aprox 40 min. A, era sa uit tocmai vinul (si ar fi fost grav), asa ca il introducem si pe el in ecuatie. :)


Acum, teoria culinara spune ca vinul se pune spre sfarsit astfel incat sa ramana cat mai mult din aroma. Dar trebuie sa marturisesc ca nu am fost prea incantat de vinul cu pricina. N-as putea spune ca era un vin prost, dar nu m-a atins deloc la corazon. 
Parca maestrul Horia Varlan zicea in a lui carte de bucate ceva de genul ca nu ar trebui sa subestimam vinul folosit la gatit si ca ar fi bine sa punem in mancare un vin pe care le-am bea cu placere. :)
Asa ca am preferat sa il pun mai la inceput astfel incat sa ramana doar o aroma subtila.
Cat timp sta la cuptor n-ar fi rau daca ati stropi pestele cu sosul din tava, asa cat sa nu se usuce.
Bon appétit!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu