vineri, 22 aprilie 2011

Gnocchi cu ciuperci


Ingrediente pentru gnocchi (pentru 3 portii):
- 5-6 cartofi medii
- ulei de masline
- nucsoara
- sare, piper
- un ou
- faina

Spalam bine cartofii, ii intepam cu o furculita si apoi ii frecam cu ulei de masline.
Ii dam la cuptor cam o ora (puteti verifica daca sunt gata intepandu-i cu o furculita si cutit, daca sunt moi sunt gata).
Scoatem miezul cu o lingura si il amestecam cu o furculita pana ajunge la consistenta unui piure.
Acum fac o paranteza, am mai incercat sa fac o data reteta asta si a fost un fiasco total. :)
De ce? Pai atunci cand am vazut piure am zis ca pot sa sar peste faza cu coptul si sa fierb cartofii (deh, viclean copil de casa). Ca sa fiu sigur ca se fierb repede i-am taiat si cubulete.:))
Mare greseala, cartofii au absorbit destula apa asa ca in final am obtinut un aluat extrem de cleios.In replica m-am enervat si l-am aruncat la cos.
Morala, nu fierbeti cartofii (doh).

Asa, o data ce aveam piureul ideal ar fi sa il lasam un pic la racit. Cand se raceste cat de cat si poate fi amestecat cu mana adaugam cam 1/3 lingurita nucsoara, sare, piper si galbenusul de la ou. E posibil ca sa nu fie nevoie de faina de loc. Mai exact aluatul trebuie sa fie legat si elastic. Daca nu e, adaugati faina cate putin pana ajunge la consistenta dorita.
Presaram un pic de faina si rulam aluatul pana obtinem rulori de grosimea unor carnati. Pe care ii taiem in bucati de 2-3 cm grosime.

Punem gnocchi obtinuti la frigider pentru 10-20 minute.

Ingrediente pentru sos:
- 300g ciuperci proaspete (eu am folosit pleurotus, a mers la fix)
- 1/2 ardei iute, tocat marunt
- 1 catel usturoi taiat feliute subtiri
- un cubulet de unt
- 50 ml apa sau supa de legume
- o mana de patrunjel
- parmezan ras


Punem 2-3 linguri de ulei de masline la incins si adaugam ciupercile si le sotam cam 2-3 minute.
Adaugam untul, ardeiul, usturoiul, sarea si piperul si mai tinem 3 minute.Punem si apa (sau supa de legume) si lasam sa fiarba cam 5 minute.


In paralel punem si gnocchi la fiert in apa clocotita (cu sare). Cand incep sa pluteasca ii scoatem si ii punem in farfurii. Atentie, ca sunt destul de fragili. Fara miscari bruste. :)
Adaugam sosul peste, plus patrunjelul si parmezanul ras si gata, gnocchi!
Pare complicat, dar nu este. :)
Pofta buna si sarbatori fericite!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu