marți, 5 aprilie 2011

Gogonele umplute


Ingrediente:
- 12 gogonele medii (murate)
- 300g carne vitel tocata (eu prefer pulpa pe care o bag la robot, pac pac)
- 60g costita afumata (eu am folosit jambon reinert, asta dupa ce am constat ca banala costita de pe raftul supermarketului contine glutamat, huoo)
- o ceapa mare
- 1/2 pahar orez
- 2 oua
- 1/2 legatura marar
- 1 praf de cimbru, 1/2 lingurita sare, 1/4 lingurita piper



Primul pas (si cel mai greu): spalam gogonelele, le facem capac si le scoatem miezul. Experimental am constatat ca este un proces destul de plictisior, dar deh ce sa faci.


 
Apoi fierbem orezul pe jumatate intr-un litru de apa sarata. O sa va intrebati cum fierbem orezul tocmai pe jumatate? Ei bine, la mine a fost simplu, scria pe punga cat trebuie fiert, am impartit timpul la jumatate si voila: orez fiert pe jumatate.

Tocam marunt costita, radem ceapa pe razatoare si amestecam cu carnea, orezul, mararul tocat fin, ouale si condimentele.Umplem gogonelele si le capacim la loc.

Ungem o tava cu ulei, punem apa pana la jumatatea gogonelelor si lasam la cuptor (180 grade) cam 1h sau cel mai bine pana se rumenesc un pic la suprafata (ca poate difera cuptoarele).

Servim cu smantana.


Reteta o am din cartea lui Horia Varlan. Recomand.

2 comentarii:

  1. buna . intamplator, cautand o reteta de vita cu masline si lamaie , am vazut si aceasta reteta , care mi se pare o.k. ,dar din prezentarea ingredientelor nu-mi pot da seama ce fel de gogonele se folosesc ,iar din prezentatea pozelor se vede clar ca sunt gogonele murate . deci, ce sunt : gogonele crude sau murate????? inteleg ca nu se foloseste suc sau bulion de rosii!!!! umplutura ete clar din ce este compusa, dar in ce fel de sos se fierb gogonelele ??? mai multe lamuriri te rog !!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt gogonele murate.
    Nu se fierb in niciun sos, doar apa care se pune cand se baga la cuptor.
    Success. :)

    RăspundețiȘtergere