miercuri, 13 aprilie 2011

Pesto cu leurda


Primul meu pesto .... :)
S-a nimerit sa fie cu leurda. Sezonul e cam pe terminate, mai aveam un pic in frigider si am zis ca ar fi pacat sa ratez ocazia.
Ca o paranteza, pesto mai poate fi preperat si cu busuioc (varianta cea mai populara) sau cu rucola.

Ingrediente:
- 1/2 legatura leurda
- 25g parmezan ras (mai are sens sa spun ca trebuie parmezan proaspat ras si nu din cel gata ras la punga?)
- 15g seminte de pin (cam 4 linguri)
- 3 linguri de ulei de masline
- piper, sare (cate un praf)


(puteti dubla cantitatile, eu am facut cat sa ne ajunga pentru o gustare)

Acum, pentru preparare avem doua abordari. Sau, cum ar zice americanii: easy way vs. hard way. :)

Daca tot a fost prima incercare am zis sa fac lucrurile ca la carte si am incercat calea cea mai grea si cea mai anevoiasa (adica calea sacrificiului si a renuntarii la aparatele de bucatarie). :))
Care cale implica folosirea unui mojar si inarmarea cu un pic de rabdare.
Mai exact, punem leurda taiata marunt impreuna cu sarea si piperul si o strivim bine. Apoi rand pe rand adaugam semintele de pin, parmezanul, uleiul de masline. De fiecare data trebuie sa amestecam sanatos, astfel incat ingredientele sa se omogenizeze cat mai bine.

Iar in final rezultatul ar trebui sa arate cam asa:


Ca sa nu uit, calea usoara implica folosirea unui blender. Pur si simplu se pun toate ingredientele si apoi se omogenizeaza. Chiar mi-am propus sa fac asa data viitoare si sa vad daca exista o diferenta notabila la capitolul gust.

Sosul asta (delicios, de altfel!) are intrebuintari multiple.
Poate fi pus peste paste, cartofi, paine, mozarella (cum am si facut), etc etc.
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu