miercuri, 1 iunie 2011

Burgeri, whooperi, etc


Varianta gourmet.

Ingrediente (pentru 3 burgeri dubli)
-    600g pulpa vita
-    ½ lingurita de coriandru
-    ½ lingurita  piper boabe
-    ½ lingurita boia
-    2 lingurite sos worcestershire
-    1 ceapa verde (taiata f marunt)
-    2 linguri de pesmet
-    ½ lingurita sare




Primul pas e sa tocam carnea de vita. Eu unul am folosit robotul de bucatarie, daca aveti masina de tocat carne cu atat mai bine. :)

Pisam in mojar coriandrul, piperul si le punem peste carne, apoi adaugam boia, sosul Worcestershire, ceapa verde, pesmetul si sarea si amestecam.
Modelam niste cercuri mai plate, max 1 cm grosime (zic mai plate, pentru ca oricum o sa se mai stranga pe gratar si atunci ajung la grosimea optima) si apoi le dam la congelator pentru jumatate de ora.


Partea asta cu congelatorul e cam obligatorie. In primul rand se mai ‘”imprietenesc aromele”” (o expresie destul de ciudata daca ar fi dupa mine, dar nah, asa se spune) si in al doilea rand burgerii capata o anume consistenta adica nu mai riscam sa se dezmembreze pe gratar (cum am si patit de altfel pe vremea cand eram ceva mai ignorant). :)

Cat timp burgerii nostri stau la congelator pregatim si un sos pe baza de iaurt. Pur si simplu amestecam 200-300g de iaurt cu 3 catei de usturoi pisati, plus un pic de ulei de masline, sare si piper. Merge si niste patrunjel daca
aveti; eu n-am avut, ce sa faci. :)

Dupa ce jumatatea de ora burgeristica a trecut, scoatem gratarul, il incingem si punem burgerii, cam 3-4 minute pe fiecare parte.


Apoi asamblam, taiem chifla in doua (incalzita la cuptor in prealabil), punem primul burger, punem branza la mijloc, adaugam al doilea burger, adaugam, salata, rosii taiate marunt si sosul de iaurt.

La capitolul salata am folosit un mix gata preparat de la Cora, f bun (cu salata verde, rucola, radicchio, si ceva
morcov).
Care Cora se pare ca este un paradis pentru bucatarii lenesi (ma rog, e cam oximoron, caci de regula bucatarii trebuie sa fie mai sprintari asa) :))  Nu de alta, dar exista un raion unde am vazut mai toate legumele posibile spalate, taiate si puse la pungi.

Iar la capitolul branza am avut doua variante, sotia si socrul mi-au solicitat branza topita pentru burgeri in vreme ce eu am folosit niste branza tilsit cu chimen (de aici).

Si gata, pofta buna!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu