sâmbătă, 4 iunie 2011

Sprot la cuptor


Ingrediente:
- 400-500g sprot (sau hamsii) proaspat sau congelat, depinde cum aveti norocul. In cazul meu soarta a facut ca sprotul sa mi se arate sub forma congelata, lucru care a implicat o oaresce decongelare. Atentie aici, la peste nu prea merge sa il decongelam in apa calda, rapid. Tb lasat la temperatura camerei, sau si mai bine (asta daca aveti timp) la frigider.
- malai, 1-2 maini
- 400-500g cartofi (noi in cazul de fata)

Ideal ar fi sa incepem cu cartofii.


Ii spalam bine cu un burete (daca nu sunt noi, ii curatam, asta e), ii taiem wedges si ii bagam la aburi (daca nu va plac aburii ii fierbeti pe jumatate).
Cand sunt gata, ii punem in tava, stropim cu ulei de masline, sare piper si boia si ii punem la cuptor aprox 30 min, la 200 grade. Oricum, mai testati-i din cand in cand, si cand s-au rumeni frumos, gata.

Acum, pestele. Dupa ce s-a decongelat il punem intr-o cratita cu apa rece si il lasam cam un sfert de ora.


Il spalam in mai multe ape si il scurgem bine (pasi necesari pentru desarare).
Apoi il trecem prin malai si il punem intr-o tava tapetata cu hartie de copt. Presaram si un pic de piper deasupra.
Bagam la cuptor pana pestele se rumeneste bine bine bine (cam 30-40min in cazul meu).

 
Si gata!.

A iesit foarte bun, atat pestele cat si cartofii. Evident ca am pus la cale si un mujdei langa, dar ce sa faci, furat de complexitatea retetei, am uitat sa pozez toate etapele. :)

Ma rog, sincer sa fiu varianta deep-fry e un pic mai buna, dar acum vin eu si intreb, se merita oare?  :)
Nu stiu daca ati observat dar cam evit prajelile.
In afara de stir-fry, calire de legume, sotare, nu prea mai prajesc nimic. (astea oricum nu se pun, pt ca nu implica prea mult ulei, doar un pic)
Iar cu deep-fry ramane cum am stabilit mai devreme: nu e sanatos, parol. :)

5 comentarii:

  1. Suna interesant! Am un kilogram de sprot congelat si vroiam o reteta care sa nu implice prajire. O incerc pe asta si poate revin cu feedback, daca nu ma invinge lenea :)) Multumim de reteta!

    RăspundețiȘtergere
  2. doar ce am scos pestele de la congelator,,intre timp zic sa caut o reteta ,,dar fara prajeli..si am gasit,,suna bine si o s o incerc :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Trebuie scos ceva din el, gen maţe? Sau se pune aşa cu totul?

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu unul i-am pus cu totul si au fost ok.

    Dar sincer parerile sunt impartite, am vazut retete unde nu se curata si retete unde se curata. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. E periculos sa nu fie curatat. Pot dezvolta anumite bacterii. Si pana la urma e scarbos sa mănânci intestine cu excremente.

    RăspundețiȘtergere