sâmbătă, 22 octombrie 2011

Supa de ceapa


Supa asta de ceapa e o mancare mai deosebita un pic.
Adica ori iti place foarte mult, ori ti se pare o mancare foarte dubioasa.
In mod cu totul si cu totul paradoxal acest raport se pastreaza si la noi in familie: mie mi se pare delicioasa, sotiei nu. :)

Dovada si urmatorul dialog:
Eu: Iti place?
Ea: Nu.
Eu: Macar e la fel ca cea din Franta?
Ea: Da.
Eu: E perfect atunci. :))

Ingrediente (pentru 2 portii):
- 1 cubulet de unt
- 2-3 linguri de ulei
- 2 cepe
- 1 ceapa rosie
- 1 praz (numai partea alba)
- 3 catei de usturoi
- 500-600 ml supa de pui sau vita (daca nu aveti puteti folosi si un cub, dar asta o zic asa cu inima indoita, sa fie clar)
- sare piper
- 2 felii de paine
- cascaval sau ceva similar



Ca idee se face relativ usor singura problema e ca trebuie intervenit si amestecat din cand in cand.

Curatam ceapa si prazul si le taiem feliute. Asa zicea reteta originala, asa am si facut. Dar sincer cred ca ar iesi mai bine daca le-am taia un pic mai marunt (pentru textura).

Topim untul intr-o cratita cu fund mai gros si apoi adaugam uleiul de masline. Punem usturoiul si ceapa peste si lasam la foc mic 50 minute.
Primele 30 minute tinem cratita acoperita (ca sa se inmoaie ceapa bine) si restul de 20 minute lasam fara capac. Stiu ca pare mult, dar gatitul asta la foc foarte mic da un gust deosebit cepei, extrage cumva toata dulceata aia buna din ceapa.
Atentie mare, mestecati la fiecare 1-2 minute ca nu cumva sa se lipeasca/prajeasca. Vrem ceva subtil, inabusit si nu prajit, ok?

Dupa 50 minute, adaugam supa de pui (care trebuie sa fie fierbinte) dam in clocot, potrivim de sare si piper si lasam sa fiarba la foc mic timp de 10-15 minute.

Pe final pregatim si painea, prajim feliile, le acoperim cu cascaval si le dam la cuptor pana se topeste cascavalul un pic. Turnam supa, punem cate o felie de paine peste si gata. :)
Eu am folosit un cascaval cu verdeturi care dupa gust parea de oaie, un pic mai gras asa. Ce a zic, a mers la fix, nu credeam ca o sa potriveasca asa de bine gusturile!

Pofta buna!

3 comentarii: