duminică, 6 noiembrie 2011

Falafel cu dovleac


Mai deunazi ma gandeam cum ar fi daca as face saorma acasa. Si cand zic saorma ma refer la modul profesionist, adica niste mici rulouri de pui sau vita/oaie facute la cuptor din care sa tai fasii, exact ca la saormerie. Pana la urma am decis sa aman un pic operatiunea, nu de alta dar mi-am dat seama ca mai sunt anumite probleme tehnice care inca nu au rezolvare.

Eh, dar stiti cum se spune, drumul spre saorma e pavat cu falafel. :))
Si nu orice falafel ci falafel cu dovleac, adica ceva fin, de sezon cum ar veni. :)

(reteta am pescuit-o dintr-un good fod, numarul din octombrie parca)

Ingrediente:
- 1 dovleac placintar de 1kg si un pic; reteta spunea dovleac placintar dar sincer sa fiu cred ca merge si din ala normal (pentru neinitiati, dovleacul placintar este cel in forma de para si se caracterizeaza prin faptul ca este mai dulce, adica potrivit pentru placinte, de unde si numele, doh)
- aprox 500g de naut din conserva, eu am folosit doua conserve luate de la megaimage. Neaparat sa il clatiti si sa il scurgeti bine bine.
- 2 catei de usturoi tocati marunt
- fulgi de chilli, dupa gust
- 1 lingurita rasa de chimion, maruntit in mojar
- miezul de la doua felii de paine
- o legatura de patrunjel
- 3-4 morcovi
- o ceapa rosie
- jumatate de salata verde
- telemea de capra
- lipiii

Taiem dovleacul felii si il dam la cuptor pana se inmoaie (cam 1h in cazul meu).


Dupa ce s-a racit extragem miezul.

Punem feliile de paine la robot pana se maruntesc bine, scoatem firmiturile pe o farfurie.

 
Punam nautul, usturoiul, fulgii de chilli si o mana de patrunjel taiat marunt in robot si amestecam pana obtinem o compozitie relativ omogena. Nu trebuie sa fie foarte fina, ca sa se simta textura cat de cat.

Adugam dovleacul, firmiturile, sare si piper si mai amestecam o data.


Formam chifetelute si le punem intr-o tava tapetata cu hartie de copt.
Eh, aici am intampinat mici probleme pentru ca din varii motive compozitia mea a iesit cam moale. Si in loc de 3-4 minute pe fiecare parte (cum zicea reteta) a trebuit sa tin ca cuptor cam 40-50 minute in total. Partea buna e ca dupa ce s-au copt bine, chifteleutele mele au iesit cat se poate de bune.
Acum sincer sa fiu nu stiu unde am gresit, poate trebuia sa scurg dovleacul si nautul mai bine sau poate trebuia sa las la rece 10 minute in prelabil (pas pe care l-am sarit cu gratie).

Asa, cat timp stau chiftelutele la cuptor pregatim si restul de ingrediente.
- radem morcovul
- taiem ceapa juliene
- taiem salata
- taiem branza in bucatele mici

Cand e totul gata asamblam, adica punem cate un pic din fiecare salata, adaugam falafelul, stropim cu lamaie si adaugam branza.


Impaturim frumos si gata.


Am incercat doua abordari la impaturire, fie ca la saorma adica o lipie intreaga in care am pus 4 chiftele fie am taiat lipia in jumatate si apoi am format un fel de portofel in care am pus doua chiftele (vezi poza de inceput).

Un singur a lipsit ca rezultatul sa fie 100% perfect. Ar fi mers si un sos, data viitoare sigur o sa incropesc eu ceva. Dar oricum si asa fara sos a iesit foarte bun.
Pofta buna!

2 comentarii:

  1. Daca iti spun ca vreau si eu o portie tii cont de "starea" mea mai delicata? Cu alte cuvine, am pofte si VREAU !

    RăspundețiȘtergere
  2. Bineinteles, singura problema e ca s-a terminat pe loc. :(
    Dar, cand al tau sot se va intoarce in sanul nostru ma angajez sa ii pasez niste portii de tarte!
    De obicei cand fac tarte aduc jumatate la servici asa ca problema e ca si rezolvata. ;)

    RăspundețiȘtergere