miercuri, 7 martie 2012

Clafoutis cu fructe de padure si lapte de cocos


Reteta asta am gasit-o intamplator pe site-ul Good Food UK.
Cum sunt mare fan clafoutis am trecut-o la rubrica 'neaparat' si imediat cum am avut un pic de timp si chef am trecut la treaba.
Initial reteta se vroia o versiune extrem de sanatoasa, de unde si laptele de cocos care inlocuieste laptele si smantana. Eh pe langa asta reteta mai continea si faina fara gluten si ceva gen margarina (pt uns). Deh, asa sunt occidentalii astia, cateodata iau lucrurile prea in serios. :)
Cum nu aveam chef sa alerg dupa cai verzi pe pereti am inlocuit faina fara gluten cu faina normala si margarina cu unt (aici chiar e o chestie de principiu, nu de alta dar consider ca margarina poate fi lejer incadrata la capitolul mari porcarii ale lumii moderne). :)

In final am fost multumit de rezultat, am obtinut o varianta un pic mai usoara si la fel de gustoasa raportat la  reteta clasica de clafoutis.

Ingrediente
- 400-500g fructe de padure (eu am folosit o punga de 400g congelate)
- 6 linguri de zahar (sugestie: vedeti ca exista la magazine asa zisul zahar fin, ceva intre zahar normal si pudra, foarte potrivit pentru patiserie)
- un cubulet de unt
- 85g faina pentru patiserie
- 1/2 lingurita de scortisoara
- 4 oua
- o conserva de lapte de cocos de 400ml

- zahar pudra (optional, pentru servit)

Lasam fructele sa se decongeleze un pic (daca aveti timp, macar 20-30 min). Dupa care le amestecam cu o lingura de zahar si le batem/tasam un pic.

Tapetam o forma de prajituri cu hartie de copt, o ungem cu unt apoi turnam fructele de padure.

Amestecam (cu mixerul) ouale cu laptele de cocos pana se omogenizeaza f bine (1-2 minute). Amestecam faina cu scortisoara si restul de zahar si turnam treptat peste oua si lapte de cocos, amestecand in continuu.
In final ar tb sa obtinem un aluat oarescum lichid, ceva de genul compozitiei pentru clatite.

Turnam peste fructe si dam la cuptor (incalzit la 190-200 grade) pentru 50-60 minute, pana se rumeneste frumos la suprafata:


Si cam asta e. Pofta buna!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu