miercuri, 18 aprilie 2012

Dulceata de ananas cu lamaie si ghimbir


O reteta delicioasa pe care am incercat-o acum 1-2 luni. Din pacate atunci am uitat sa fac poze, nu mai tin minte din ce motiv asa ca a trebuit sa o reiau pentru posteritate, ce era sa fac. :)


Ingrediente:
- 1 ananas ceva mai mare (cam la 1.5-1.7 kg)
- 400 ml apa
- 450-500g zahar (in functie de cat de mare e ananasul)
- 4 lingurite ghimbir proaspat ras
- zeama de la o lamaie

Curatam ananasul si il taiem in sferturi apoi ii curatam partea lemnoasa din mijloc.


Taiem ananasul in cubulete cat mai mici.


Punem apa la fiert si cum a dat in clocot adaugam zaharul. Lasam sa fiarba aproximativ 5 minute.

Dupa 5 minute adaugam si ananasul si lasam sa fiarba la foc minim.


O sa observati ca combinatia noastra  o sa produca un pic de spuma asa ca va trebui sa spumati din cand in cand.

Eh, si acum intervine partea complicata, e cam greu de spus cat trebuie sa fiarba. O varianta ar fi sa estimati din ochi, adica sa vedeti cand a scazut destul si s-a ajuns la o consistenta un pic vascoasa. Oricum varianta asta este recomandata utilizatorilor experimentati deoarece aparentele inseala. :))
Mai exact o data racita dulceata nostra se va ingrosa ceva mai mult. Lucru care mi s-a intamplat prima data cand am obtinut un produs finit delicios dar foarte foarte scazut si cu un grad de vascozitate extrem de ridicat, lucru care facea un pic dificila intinderea pe paine cu unt. :)

A doua oara am incercat invers, am luat un pic mai devreme si surpriza, am obtinut o dulceata cam lichida, chiar si dupa ce s-a racit. :)
Asa ca a doua zi m-am pus si am mai fiert un pic sperand sa ajung la consistenta perfecta.
In plus am testat un algoritm care spune ca din cand in cand trebuie sa picuram un pic de sirop pe o farfurie tinuta la frigider. Asta deoarece siropul se raceste si ii putem verifica consistenta reala. Algoritm destul de eficient de altfel.

Ei bine, pe langa asta as putea spune ca am facut o descoperire epocala, care va revolutiona producerea dulcetii de ananas. :))
Ei bine, se pare ca momentul potrivit pentru a pune stop fierberii este atunci nu prea se mai produc aburi.
Lucru foarte logic de altfel, daca nu mai sunt aburi inseamna ca nu mai este apa si siropul e cam gata.
Oricum, acest criteriu mai trebuie testat, o sa revin cu detalii

Partea de sterilizare/pasteurizare mi-am permis sa o sar cu gratie, nu de alta dar din cantitatile de mai sus ies fix doua borcane medii, care rezista lejer 1-2 saptamani la frigider, daca nu mai mult. Mai mult n-a fost  nevoie, oricum. :))

Un comentariu: