duminică, 24 iunie 2012

Salata arabeasca de ceapa


Ma rog, dupa cum poate ati vazut in postarea precedenta salata asta de ceapa a fost parte integranta in cadrul unui proiect de mare anvergura, mai exact falafel la lipie cu multe sosuri si legume. :)
Dar cum reteta asta o urmaream de mult, am decis ca este cazul sa ii aloc o postare separata.

Cand zic urmaream ma refer la faptul ca am savurat salata asta de multe ori prin diferite carciumi arabesti/turcesti. Combinatia mi s-a parut extrem de simpla: ceapa cu sumac si un pic de patrunjel asa ca am incercat sa o reproduc si eu.
Fara succes de altfel, iesea ceva decent dar departe de original. O vreme mi-am batut capul dupa care m-am lasat pagaubas. :))

Eh, asta pana cand prietenul Coco (un fin cunoscator al bucatariei orientale de altfel) a reusit pe cai numai de el stiute sa obtina reteta asta. Si minune, rezultatul a fost perfect!

Ingrediente:
- 2 cepe (rosii, albe, nu conteaza)
- o lingurita de sumac
- cateva fire de patrunjel
- sare

Taiati ceapa julienne, si puneti-o la inmuiat in apa cu sare pentru 10 min.
Pentru posteritate tin sa subliniez ca asta e pasul care garanteaza succesul. Procedeul asta extrem de simplu are rolul de a mai lua din iuteala si de a accentua dulceata cepei.
Atentie, nu puneti foarte multa sare in apa, ar trebuie sa fie sarata, dar nu bocna de sarata, clar? :)

Dupa ce au trecut cele 10 minute, scoatem ceapa pe niste servete de hartie si o lasam sa se scurga de apa cam 1-2 minute.
Amestecam cu sumac si patrunjel (taiat marunt), mai punem un pic de sare (numai daca e cazul) si gata.

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu