marți, 31 iulie 2012

Humus picant cu rodii


Cum sunt mare fan humus am zis sa fac o varianta un pic mai deosebita fata de humusul meu cel de toate zilele.
Cev mai picant si un ceva mai aromat totodata. Asta datorita ardeilor si a siropului de rodii, evident.
Rezultatul a fost deosebit si nu stiu cum se face ca astrele s-au potrivit in asa fel incat prezentarea a fost la inaltime.
Acum sa nu credeti ca in sufletul meu mic de inginer au inceput sa infloreasca mugurii talentului.
Ei bine nu, realitatea este mult mai prozaica. De aranjament s-a ocupat o veche prietena de a mea care a fost invitata la masa.
Care s-a luat cu mainile de cap vazand cum am trantit humusul in farfurie si apoi am pus mana pe aparatul foto.
Asa ca vrand-nevrand am asistat la o mini-sedinta de food-styling (nu prea imi vine nici o traducere in cap, dar nah va prindeti voi). Iar rezultatul e cel de mai sus ... :)

Daca v-am facut curiosi puteti intra pe blogul Adinei, are retete pe partea vegetariana-raw. Nu prea a mai scris ea in ultima vreme, cred ca de la atata food-styling i s-a tras. :))
Dar nah, poate humusul asta o sa ii dea un impuls ca sa se re-apuce de treaba, cine stie. :)

Ingrediente:
- 300-350g naut fiert
- 2-3 catei de usturoi (pisati bine in mojar)
- 4-5 linguri de ulei de masline extravirgin
- zeama de la o lamaie (sau jumate, depinde de gust)
- un praf de chimion si un praf coriandru seminte macinat in mojar
- 1 lingura de pasta tahini (se gaseste la macelariile arabesti)
- 2-3 linguri de iaurt gras (cedra napolact sau iaurt grecesc olimpus)
- 1 lingurita sirop de rodii
- 2 ardei iuti taiati marunt si pisati in mojar
- sare si piper
- rodie pentru decor (optional)

Cateva precizari in prealabil:
Nautul fie il puteti cumpara gata fiert la conserva (varianta cea mai simpla) fie il puteti prepara de la zero.
Adica cumparati naut uscat de la magazin il tineti peste noapte la inmuiat si apoi il fierbeti cam 1h30 pana se inmoaie bine de tot.
Reteta implica neaparat un mojar (dupa cum bine ati observat foarte multe ingrediente trebuie pisate la mojar). Motivul ar fi gradul de omogenizare, o data pisate in mojar ingredientele ies mult mai cremoase si se integreaza mult mai bine in produsul finit.

Asa, o data lamurite aceste chestiuni extrem de importante putem trece la reteta propriu-zisa.
Care consta in amestecarea timp de 1-2 minute  a ingredientelor in robotul de bucatarie.
Daca vi se pare ca humusul nu este suficient de cremos si omogen puteti plusa cu un pic de iaurt, ulei sau apa calduta.

Reteta este destul de permisiva, nu va fie frica sa experimentati. Puteti adauga cate un pic din fiecare ingredient (chiar depasi cantitatile indicate) pand obtineti gustul dorit.

La final decorati cu samburi de rodii si un ardei iute, la misto asa (nu il mancati!) :)
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu