luni, 26 noiembrie 2012

Pasta mexicana de fasole rosie (sau fasole batuta mexicana sa zicem)


Reteta de fata am gasit-o in timp ce cautam ceva care sa completeze niscai lipii cu vita pe stil mexican.
Mi s-a parut o combinatie reusita la prima vedere asa ca am trecut-o pe lista si cu prima ocazie am trecut la partea de implementare.

Multumirile merg la madame Nigella Lawson, nu stiu daca o cunoasteti. In caz ca nu va este clar cine este Nigella, ei bine este vorba despre doamna acea bruneta cu o privire perversa si care da ochii peste cap in timp ce gateste (cu o frecventa destul de ridicata de altfel). Intr-un timp avea o emisiune pe Paprika, probabil ca o mai are si acum.

In ciuda acestor aspecte usor perturbante tre sa recunosc ca gateste foarte bine, dovada si reteta de fata. :)

Ingrediente:
- o cutie de fasole rosie la conserva din acea mai maricica un pic
- o ceapa mica/medie
- 3 catei de usturoi
- 1/2 ligurita chimion
- 1/2 lingurita coriandru boabe
- un pic de scortisoara, f putina, cat sa prindem in varful degetelor (optional, eu unul am uitat sa pun)
- 1 lime (zeama)
- 2-3 linguri ulei
- sare si piper

Taiem ceapa si usturoiul marunt si le punem la calit. Adaugam chimionul si coriandrul pisate in mojar plus scortisoara. Le tinem pana se inmoaie (nu mai mult).
Luam tigaia de pe foc si o lasam pana se raceste.

Punem in robot fasolea rosie scursa, ceapa si usturoiul si zeama de lime. Amestecam un pic si apoi potrivim de sare si piper.
In final trebuie sa obtinem o pasta dar nu foarte omogena, cam ca in poza.
Puteti stropi cu un pic de ulei de masline si orna cu coriandru frunze sau patrunjel, la misto asa.
Merge pusa pe lipie cu ceva vita (o sa pun reteta zilele astea), ca aperitiv sau ca garnitura.

Pofta buna!

2 comentarii:

  1. Ca sa nu mai zica gurile rele ca nu intra nimeni la tine pe blog :D ... eu chiar am testat reteta asta, si s-a bucurat de succes printre fanii bucatariei mexicane de la mine din familie

    RăspundețiȘtergere
  2. Merci de aprecieri, o sa mai pun retete mexicane, e un domeniu care se cere aprofundat neaparat!
    Comentariile cu pricina sunt din partea prietenilor mei carora li se pare foarte amuzant comentatul pe aici blog (ei negatind niciunul de fel). :))

    RăspundețiȘtergere