luni, 3 decembrie 2012

Chiftele cu stafide si seminte de pin (pe stil italian)


Scuzati-mi titlul extrem de descriptiv si total lipsit de fantezie dar adevarul este ca habar nu am cum se numeste aceasta reteta. :)

M-am 'lovit' de ea in timp ce urmaream o emisiune pe Paprika si din pacate nu am prins emisiunea de la inceput, adica cu parte introductiva cu tot.
Din fericire am prins in totalitate reteta plus o partea din povestea aferenta. Care poveste este ceva complicata un pic: mai exact bunica doamnei care gatea reteta (originara din Sicilia) a pasat reteta mamei doamnei care s-a dus cu ea la New York unde doamna cu pricina (fiica) a decis ca e mai bine sa emigreze in UK (cu reteta cu tot bineinteles). In UK a participat la o emisiune in care prezentatorul este (atentie) italian, domnul Gino, emisiune pe care am urmarit-o eu dupa care am gatit reteta urmand sa o pun pe blog aici la noi in Romania. Complicat, este? :))

Ingrediente:
pentru chiftele
- 300g pulpa de vitel tocata
- 300g pulpa de porc tocata
- 1 ceapa taiata marunt
- o mana zdravana de stafide
- 3 linguri seminte de pin
- o lingura de busuioc proaspat tocat (daca nu, o ligurita rasa de busuioc uscat)
- 50g parmezan sau pecorino ras
- 1 ou
- 2 linguri pesmet
- ulei pentru prajit

pentru sos
- o conserva rosii cubulete
- 200ml suc de rosii  (eu am folosit suc de rosii facut in casa, dar daca nu aveti puteti impoviza cu niste rosii pasate diluate cu un pic de apa)

- 2 frunze de dafin
- o lingurita rasa de oregano
- un praf de cimbru
- 5-6 catei de usturoi pisati
- sare, piper
- un praf de zahar
- 1 lingura ulei de masline

Observatie: puteti folosi si carne ceva mai grasa, dar sa nu exagerati. Eventual mergeti pe proportia jumatate de carne mai grasa, jumatate macra.

Punem un pic de apa in tigaie si inmuiem ceapa, practic un fel de calire sa zicem, dar fara ulei.
Amestecam ingredientele pentru chiftele si forma niste chiftele medii, groase de ~2cm si cu diametrul de 5-6 cm.
Le prajim in ulei pana se rumenesc pe ambele parti, nu mai mult.
Nu trebuie prajite prea mult pt ca oricum o sa mai fiarba in sos deci au timp sa se faca.
Le scoatem pe un servet de hartie ca sa mai preia din ulei.

Incingem un pic uleiul de masline si punem restul de ingrediente pentru sos, apoi lasam la foc mediu.
Cand incepe sa fiarba adaugam chiftelele si lasam 30 minute la foc mic.
Primele 15 min tinem acoperit apoi luam capacul ca sa mai scada un pic.

Servim cu paste (asa zice reteta originala) sau daca nu aveti chef de paste serviti-le simple, eventual cu o salata verde ceva.
Dupa cum se poate vedea in poza nu am avut chef de paste asa ca le-am servit simple. Au fost foarte foarte bune si asa, pe cuvant.

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu