marți, 18 decembrie 2012

Pasta de masline cu nuci


Pasta de masline reprezinta una din placerile mele mai mult sau mai putin vinovate.
Am incercat-o sub diverse forme de tapenade sau variante simplificate bazate doar pe masline si usturoi.
Am trecut si de partea verde a maslinelor si am incercat si o pasta de masline verzi cu busuioc.
(care fie vorba intre noi nu s-a ridicat la inaltimea pastelor din masline negre).

Asa se face ca am fost extrem de placut impresionat atunci cand sotia m-a asteptat cu varianta asta de pasta de masline negre si nuci. :D

Ingrediente:
- 250g masline negre (mai mari)
- 100g ceapa (rasa marunt)
- 100g miez nuci
- 3-4 linguri ulei de masline
- piper
- zeama de lamaie

Cum maslinele au prostul obicei sa se prezinte extrem de sarate va trebui sa le desaram un pic. Pentru asta le intepam cu o furculita si le lasam in apa calda 10-15 min la desarat. Dupa ce a expira timpul le scoatem samburii si le punem deoparte.

Punem nucile in robot sau blender pana se maruntesc. Adaugam ceapa, maslinele, uleiul de masline si amestecam pana se omogenizeaza (ideal ar fi sa se mai simta textura maslinelor un pic, dar asta e chestie de gust).
Potrivim cu un pic de zeama de lamaie si piper si gata.
Se servesc cu paine prajita sau dupa cum va taie capul. :))

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu