duminică, 30 decembrie 2012

Pizza cu bordura de crema de branza


O abordare ceva mai diferita care adauga un pic de noblete banalelor margini de pizza (de multi abandonate si chiar ridiculizate).
In caz ca nu v-ati prins crema de branza este in interiorul marginilor (din acest motiv sunt asa dolofane).

Blatul poate fi folosit la orice tip de pizza, nu exista restrictii. In cazul de fata am mers pe o pizza cu piept de pui, gorgonzola si porumb. Daca vreti porceala puteti inlocui pieptul de pui la gratar cu ceva bacon, cu consecintele de rigoare adica transaminaze crescute in mod evident. :)

Ingrediente (pentru o forma cu diametrul de 34cm):
- 350-400g blat pizza (eu il fac la masina de paine direct)
- o cutie mica crema de branza (gen philadelphia, almette, etc)
- 200g mozarella
- 50g gorgonzola
- 100-150g piept de pui
- 1/2 ardei gras mic-mediu (taiat fasii)
- o ceapa rosie mica (taiata fasii)
- 100ml pasta de rosii
- un praf de busuioc si oregano
- sare, piper
- un praf de zahar

In primul rand tin sa punctez faptul mi-am luat o noua forma de pizza. Tavile mele clasice functioneaza in continuare, dar cum sa va explic eu aveam chef de o pizza rotunda si nu dreptunghiulara.
Asa ca am investit intr-o forma tefal ceva mai maricica (34 diametru fata de 32 cat au majoritatea formelor).
Pana acum sunt super multumit, nu se lipeste absolut deloc si in plus forma are niste mici gaurele si blatul parca se coace un pic mai bine.

Batem un pic pieptul de pui, il asezonam si il facem pe gratar.
Cat se face pieptul pregatim sosul de rosii. Amestecam rosiile pasate cu busuiocul, organo si zaharul. Potrivim de sare si piper si cam asta e.

Intindem blat avand grija sa lasam cam 4 cm peste marginea formei. In cazul meu nu am reusit dovada ca pizza mea a iesit ceva mai mica. Avem nevoie de acest spatiu suplimentar pentru ca blatul se va plia peste crema de branza.
Improvizam un pos dintr-o punga alimentara. Adica punem branza in punga si taiem un pic un capat (cam 1cm sa aiba taietura).
Strangem de punga si ornam cu creama de branza marginea blatului (ar tb sa lasam o dunga cu diametrul de 1-1.5cm) apoi suprapunem blatul suplimentar. Apasam pe lipitura cu o furculita ca sa sigilam bine.

Intindem sosul de rosii (sa nu puneti foarte mult, trebuie sa acoperiti blatul cu un strat subtire si atat).
Adaugam mozarella taiata felii si gorgonozola rupta bucatele. Punem si pieptul de pui taiat cubulete, porumbul plus ceapa si ardeiul. Presaram un pic de sare si piper.

Incingem cuptorul la maxim si dam la cuptor pentru 8-10 minute.

A iesit delicioasa, pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu