luni, 21 ianuarie 2013

Sufleu de cartofi si broccoli


O garnitura ceva mai deosebita, perfecta pentru preparatele din peste.

M-am inspirat de la (o sa radeti) Ikea.
Da stiu, restaurantul ala de la etaj nu e tocmai culmea rafinamentului culinar ba din contra.
Cu toate astea stiti parerea mea, diamantele (mai mult sau mai putin slefuite) se pot gasi oriunde, chiar si in restaurantul unui magazin de mobila printre pui cu gust de plastic si prajituri verde fosforescent. :)

Pentru implementare am apelat la o banala cautare pe net si in final m-am oprit la reteta asta.
Eu unul zic ca a meritat, a iesit cat se poate de gustos, asa ca ce mai tura-vura scoateti cartofu si broccoli-ul la inaintare si treceti la treaba.

Ingrediente (2-3 portii, adica fix 6 forme)
- 200-250g broccoli
- 400-450g cartofi curatati si taiati cubulete
-  25g unt
- 50ml lapte
- 1 ou
- 70g cascaval (ras)
- 1/2 ceapa rosie (ceva mai mica)
- un praf de nucsoara
- sare si piper

Punem cartofii la fiert ca pentru un piure.
Separat punem si broccoli la fiert.

Evident, eu le-am pus pe amandoua la aburi si cartofii i-am tinut un pic mai mult (cam 17-18min broccoli si 20-22 cartofii).
Daca le fierbeti cel mai simplu e sa incercati cu o furculita din cand in cand ca sa verificati daca s-au patruns bine.

Dupa ce legumele sunt gata le scurgem apoi punem cartofii intr-un vas.
Ii zdrobim folosind un mixer sau o paleta pentru piure. Nu ii puneti la robot, ideal ar fi sa mai ramana bucatele intregi. Adaugam untul, laptele si un pic de sare si mai amestecam pana se inglobeaza.

Taiem broccoli bucatele ceva mai mici si il adaugam peste cartofi. Radem ceapa si o adaugam si pe ea si apoi punem cascavalul si oul batut.
Amestecam usor folosind o spatula. Adaugam si nucsoara si potrivim de sare si piper.

Ungem formele cu un pic de unt si apoi le umplem cu compozitie. Dam la cuptor la 180 grade pana se rumenesc frumos.

Pofta buna!

5 comentarii:

  1. Te referi la garnitura aia buna de la somon?

    RăspundețiȘtergere
  2. Am mancat o singura data acolo si am ramas cu gandul la aceasta garnitura. Multumesc pentru reteta. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Tocmai verificam reteta dupa ce am pus totul la cuptor si am reprodus din ochi (ai sa razi) fix dupa ce am mancat la ikea :))

    RăspundețiȘtergere