marți, 12 martie 2013

Muhammara


Muhammara reprezinta un sos originar din Alep (Syria), cel putin asa spune wikipedia.
Se gaseste de asemenea in bucataria libaneza (araba in general probabil) ba chiar si in cea turceasca.
Poate fi servit la sectiunea aperitive cat si ca sos langa diferite fripturi sau kebab-uri.

Primul meu contact cu acest sos a fost acum multi ani printr-o carciuma de profil din Bucuresti. Sincersa fiu a trecut ceva timp si mi-e greu sa spun care (probabil ca Four Seasons).
Am mai mancat si anul trecut in Turcia si marcat de exotismul sosului am decis sa il reproduc. Am studiat internetul si in final m-am oprit pe reteta de pe blogul 'taste of beirut'. Nici ca puteam nimeri mai bine, produsul finit a iesit delicios. In plus, blogul cu pricina mi-a placut atat de mult incat am inceput sa il citesc in mod regulat. :)

Ingrediente:
- 200-250g ardei copti
- 4 catei de usturoi medii (merge si mai mult daca va tin balamalele)
- 70g nuci uscate
- 1/2 lingurita chimion
- 1 lingurita sirop de rodii
- 1 ceapa mica taiata bucati mai mari
- 1 lingurita rasa de boia afumata (eu am folosit ardei chipotle uscati si maruntiti)
- 1 lingurita sare
- 4 linguri ulei de masline

Punem nucile la hidratat in apa rece. Reteta originala spunea 1h dar mi s-a parut cam putin si in replica am decis sa le tin 2h.

O data hidratate nucile punem toate ingredientele in robot si amestecam pana obtinem o pasta. Ideal ar fi sa nu fie chiar omogena ca sa simtim un pic din textura ingredientelor. (cam ca in poza, ce sa zic)

Atentie la siropul de rodii. Pe piata mai exista si suc de rodii care nu este asa concentrat asa ca aveti grija ce alegeti. Daca va ajuta denumirea in engleza (a siropului de rodii) este pomegranate molasses.

Pofta buna!

3 comentarii:

  1. Are si bombele incluse? Sau alea sunt surpriza?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la asa intrebare, oare ce raspuns astepti ?
      sau ti s-a parut ca ar fi o glumita inteligenta ...

      Ștergere
  2. Singura chestie exploziva e pasta de chipotle. :))
    Dar nici cu aia n-am exagerat.

    RăspundețiȘtergere