marți, 18 martie 2014

À Paris - patiseriile (partea a patra)

Unul din motivele absentei mele aici in plan culinaro-literar (lol) a fost o oaresce vizita la Paris (ceva mai lunguta, in interes de servici ca de obicei).
Asta e, nu e usor, cineva trebuie sa se sacrifice pentru binele umanitatii. :)

Eh, cum deja am tot mai povestit aici despre Paris am zis sa vin cu niscai chestii noi. Asa ca azi o sa explic cam cum sta treaba cu dulciurile si zilele urmatoare o sa va fac un rezumat de la Salon d'agriculture, cu care am avut norocul sa ma suprapun (o experienta extraordinara de altfel).

Acum, sa revenim la dulciurile noastre. Probabil ca stiti deja ca la Paris (in Franta in general) sunt cele mai bune dulciuri din lume.
Exista patisieri care sunt la fel de celebri ca actorii sau creatorii de moda. In afara de prajiturile clasice fiecare dintre ei creeza prajituri si gusturi noi, intr-un proces continuu spre deliciul consumatorilor mai mult sau mai putin dependenti.
Practic, e ca si cum ati manca prajituri de la Kenzo, Burberry, Versace sau mai stiu eu ce designer. :)
Sa incepem ...

Patisserie des reves - Philippe Conticini
Unul dintre cei mai buni patisieri din Franta, daca nu cel mai bun. Mi-a fost recomandat cu insistenta de un coleg francez asa ca nu aveam cum sa ma duc.
Intamplarea a facut sa nu citesc bine programul, asa ca la prima vizita era inchis. A doua vizita s-a concretizat exact in ziua in care aveam zborul de intors, cu 2h inainte de imi termina bagajul. :))))
Prajitura de mai sus tine de aceasta patiserie, se cheama Paris-Brest si este un ''french classic'. Aluat fraged, cu doua tipuri de crema, adica cam asa ceva:


Evident, oferta era mult mai vasta iar prezentarea foarte interesanta. Fiecare tip de prajitura era prezentata sub un clopot de sticla, in varianta maxi. Dupa ce te lamureai comandai la casa, unde exista si optiunea unei portii individuale.





Patisserie de reves are mai multe locatii in Paris, ce trebuie sa retineti ca prajituri se pot manca la fata locului doar in cea de pe Rue de Longchamp, care are si un salon de ceai (asta e si marea problema la Paris, multe cofetarii vand doar pentru acasa, iar cele care vand si pentru consum pe loc o fac prin saloane de ceai).


Pierre Hermé - regele macaron-urilor

Alta patiserie celebra, axata in special pe macarons (care ar fi cele mai bune din Paris, daca nu si Franta).
Evident, in afara de macarons exista o gama foarte larga de prajituri, care de care mai cu vino incoa.

Eu unul am incercat doar macarons, mi-am luat 6 bucati fiecare de alt fel.


De departe cel mai bun a fost cel cu ciocolata si fructul pasiunii (cu totul si cu totul deosebit), dar nici cel cu ciocolata si menta sau trandafiri n-au fost mai prejos.


Carl Marletti

Spre mandria mea patiseria asta am decoperit-o singur. In schimb unul dintre colegii francezi mi-a punctat faptul ca avem de a face cu un patisier specializat in caramel, lucru pe care l-am si testat.
Am mancat o prajitura numita Ambre care continea un nucleu de caramel in mijlocul unei creme fine. Ceva special, bineinteles. :)






In afara delicateselor de mai sus am cochetat cu prajituri banale (de zi cu zi cum s-ar spune), fie de la Paul, fie de la boulangeriile pe langa am trecut, fie de la magazinul cu salate si sandwich-uri de unde mi-am mai luat pranzul catava zile la rand.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu