joi, 27 martie 2014

À Paris - Salon de l'Agriculture 2014

Ramasesem dator cu o postare legata de Salon de l'Agriculture, unde din fericire am reusit sa ajung cu ocazia ultimei mele vizite la Paris.
Dupa cum ii spune numele avem de a face cu o expozitie legata de agricultura si domeniile conexe. Cum ar fi mancarea de exemplu. :)

Salonul a avut loc la sfarsitul lui februarie, inceputul lui martie si daca nu ma insel eu m-am dus chiar de 1 Martie (asta e, in loc sa ofer martisoare celor dragi am fost nevoit sa ma delectez cu foie gras si alte bunatati).
Ca si localizare a avut la centrul expozitional Porte de Versailles situat undeva in sudul Parisului pe linia de metrou 12.



Salonul a avut mai multe corpuri, dar cele mai interesante mi s-au parut cele din corpul 7 unde la parter am descoperit expuse o gramada de animale (vii). Etajul 1 a fost dedicat gastronomiei franceze in timp ce etajul 2 a fost impartit de gastronomiile din toata lumea.

Nu cred ca are rost sa punctez ca cea mai mare parte din timp mi-am pierdut-o in corpul 7, etajul 1 si 2? :)


Unde domnul acesta (plin de antren de altfel) improviza echivalentul unui teatru de papusi, dar cu pesti (?!?!). :))


 Am invatat si cum se fileteaza un peste plat


Evident, ca de obicei in ocazii de genul acesta jambon la tot pasul.


Branzeturi, din care mi-am luat si eu: Morbier (cu dunga albastra in mijloc) si Bleu de Gex (cea cu mucegai)


Foaie gras (de fapt nu era chiar foie gras ci ficatul crud facut pe plita) asezonat cu un sos de ceapa si trufe. Mi-am luat si din asta ce era sa fac. :)


Dulciuri, fara comentarii...


Ceva mezeluri de origine italiana (asta insemnand ca am trecut la etajul 2).


Chorizo si alte bunatati.


Parmezan in varianta XXL (sau TTG) ;)


O selectie impresionanta de masline


Ceva preparate de origine marocana


Cannoli si alte dulciuri italiene


Nuga


Iar la final, ca bonus asa si ceva poze de la parter




In rest ce sa zic, pozele nu cred ca au reusit sa surprinda in totalitate atmosfera si varietatea produselor. De exmplu, nu am pozat nimic legat de vinuri care erau prezente din abundenta sau bere (la fel, foarte multe micro-berarii erau prezente fiecare cu standul ei).
Asta pentru ca poate erau si printre cele mai aglomerate standuri, nu stiu ce sa zic. :)

De asmenea nu am mai apucat sa pozez standurile cu condimente/mirodenii. Dar o sa ma laud cu faptul ca mi-am luat vanilie la un pret imbatabil, 10 batoane maricele la 10 eur, mult mai bine ca la noi.

Un singur lucru nu mi-a placut, aglomeratia. Fara nicio gluma a fost criminal, asta poate si pentru ca am fost sambata, eu si jumatate de Paris probabil. :))
Asa ca dupa cele 4-5 ore de vizita am plecat destul de confuz si bulversat (dar cu sacosa si stomacul pline!)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu