luni, 26 ianuarie 2015

Telina pane


Mult timp telina a fost un fel de cenusareasa in bucataria mea. Adica folosita relativ des, dar mult subestimata. :)
Asta pana cand intr-o zi mi-am comandat niste telina pane la raposatul restaurant Louisenhof (zic raposatul pentru ca s-a inchis de tot, atat cel de pe Stefan Mihaileanu cat si cel de pe Barbu Vacarescu, pacat).
Am fost placut impresionat, gustul si textura telinei erau schimbate total fata de telina cruda. Facuta pane era mult mai moale iar gustul mult mai bland, pe scurt a fost cam buna.
Asa ca ce mai tura-vura am decis sa incerc si eu. :)

Ingrediente:
- o telina marisoara

- 2 cani faina
- 1 lingurita praf de copt
- 1 ou
- 3/4 cana bere (sau apa minerala)
- 1 lingurita sare
- un praf de piper

Amestecam o cana de faina cu praful de copt, ou, berea, sare si piper (folosind mixerul).
In final ar trebuie sa obtinem ceva similar aluatului de clatite.

Curatam telina si o taiem felii de 5 mm (nu mai mult!).
Tavalim fiecare felie prin faina ramasa apoi o dam prin aluat. Un pic de atentie aici, stratul de aluat trebuie sa fie subtire si uniform. Nu incarcati prea tare cu aluat pentru ca in final o sa obtineti niste gogosici cu ceva telina inauntru (cum am patit eu la una dintre incercari). :))

Prajim 2-3 minute pe fiecare parte in ulei incins la 175 grade celsius, pana se rumenesc frumos.
Ideal e sa prajim in cat mai mult ulei (asa numitul deep-fry) asa ca folositi o tigaie/recipient cat mai adanc si puneti ulei in strat de 4-5 cm.

O data prajite le punem pe o tava tapetata cu servete de bucatarie pentru a se scurge uleiul.

Ca sugestii de servire ar merge un aioli ceva sau daca vreti ceva mai usor un sos de iaurt cu usturoi si de ce nu, si o salata coleslaw pe langa.

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu